wtorek, 6 grudnia 2011

Warmiak

Raz na jakiś czas "u nasz w biurze" wybucha awantura, którą osobiście wszczynam i która dotyczny kwestii mylenia Warmii z Mazurami. A to że ktoś mieszka w miejscowości X na Mazurach, a tak naprawdę to Warmia. Ja ważna to sprawa, wiedzą mieszkańcy Kaszub i Kociewia czy Ziemi Radomskiej i Kieleckiego. Niedawno nawet pojawiła się przy szosie z Olsztyna do Mrągowa tablica w miejscu dawnej granicy. Będąc zatem w weekend w domu (Mazury Zachodnie) nabyłem piwo z Olsztyna (Warmia) o nazwie Warmiak. Ciemne, mocne, niepasteryzowane. Niezłe, choć właściwie kupiłem je tylko dlatego, że nie było Rześkiego, a Świeże dla mnie za mocne i po prostu niesmaczne. Dobre ciemne piwa kojarzą mi się z Irlandią, słabsze – z colą. Warmiak zabrał mnie na długi jesienny wieczór do Belfastu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz